Dan Mooren laatima pulmakirja vie lukijan niin Frankensteinin maailmaan 1800-luvulle kuin visaistein ja nerokkaiden pulmien pariin. Kirjan tehtävät vaativat niin muistia kuin myös matemaattisia taitoja. Näiden lisäksi ei haittaa ole luovuudesta, ongelmanratkaisutaidoistakaan saati päättelykyvyistä koska näitä kaikkia tarvitaan. Luettuasi tehtävän saatat ensin ajatella, että tämä on helppo ratkaista mutta mitä syvemmälle pulmaan menet sitä haasteellisemmaksi se muuttuu, vaikka itse ratkaisu saattaakin olla yllättävän helppo.
Kirjassa on jokaiselle sopivia ns. helppoja tehtäviä, joiden ratkaisuun menee vain tovi mutta sitten on myös niitä, joita luet useampaan kertaan ja et ehkä ymmärrä sitä ennen kuin luet tehtävänannon huolella ja rauhassa läpi.
Nämä yli 150 pulmatehtävää sopivat hyvin pimeiden iltojen ratoksi, ne sivistävät sinua myös tarinoilla, jotka tehtävien yhteyteen on kirjoitettu, joten myös itse Frankensteinin tarina tulee sinulle jälleen tutuksi. Tai jos olet lukenut tarinan joskus niin tämän kirjan lukemalla ja yrittäessäsi ratkaista tehtäviä voit muistella miten se tarina menikään.
Kaikkiin tehtäviin ratkaisut löytyvät kirjan lopusta. Kirjan keskiosassa olevat pirullisen vaikeat tehtävät -nimetyllä osiolla on ne kaikista haastavimmat tehtävät tai sitten ei, jos vain hoksaat ja pystyt näkemään tehtävän jujun, jolla se ratkeaa.
Dan Moore
Fankensteinin labra
Kommentit
Lähetä kommentti